Charles Lloyd és Richard Goode a MüPa-ban

Richard Goode.jpgSűrű hetek következnek a zeneszerető koncertlátogatóknak. Kezdjük ott, hogy a jövő héten, azaz február 15-én a MüPA-ban hallhatjuk Richard Goode-ét, aki jelenleg az egyik legmagasabban jegyzett zongorista. Schuman Kinderszenent és Chopin darabokat fog játszani. A rengeteg lemezmegjelenése közül a Fischer Iván vezényelte Budapesti Fesztiválzenekarral, a nonesuch-nál megjelent háromlemezes Beethoven zongorversenyeket tudom ajánlani. Goode többek között annak a Kalr Ulrich Schnabelnek a tanítványa is volt, aki minden idők egyik legjobb zongoristájaként van számon tartva.

Charles_Lloyd.jpgSzintén februárban és szintén a MüPa-ban, egészen pontosan február 25-én Charles Lloyd játszik, trio felállásban. Lloydról legutóbb az Athéni koncertlemez kapcsán írtam, amely az ecm-nél jelent meg. Emellett persze bármelyik lemezét tudom ajánlani, az én két kedvencem a Fish Out of Water és a Zakir Hussainnal közös Sangam. Akinek nincs annyi pénze, hogy mindkét koncerten ott legyen, vagy a kortárs klasszikus zenét jobban preferálja, mint a jazzt, szintén 25-én szombaton a Trafóban Csalog Gábor és tanítványai Kurtág György darabokat fognak előadni. Gyors stílusváltásként február 23-án, csütörtökön pedig a cseh születésű, de Berlinben élő Emika mutatja meg az A38 hajó közönségének, hogyan lehet dalokká formálni a dupsteppet. Ha már zenéről van szó, érdemes megemlíteni Szemző Tibort és Forgács Andrást. Kettejük rádiójátékát, a Császár üzenete címmel sugározta a Kossuth rádió. A műsor Kafka emlékére készült, 20.03-kor kezdődött, a hangtárban újra meg lehet hallgatni.

 

És hogy legyen egy kis áthallás a hifire is. Mostanában amúgy is a külföldi (vagy legyen inkább nemzetközi?) sajtót böngészem, és egyre izgalmasabb dolgokat találok. Nem, most korántsem készülékekről lesz szó, hanem a Dagogo portál szerkesztői jegyzetéről, amelyben Greg Petan felsorol kb. 50 megállapítást, amely mélyen jellemzi ezt a hobbit, de valamiért még sincs róla elég szó. A felsoroltak között van pár provokatív, de többségében sikerül releváns és hiteles megállapításokat tenni, legfőképpen talán azért, mert Petan előítélet mentesen közelítette meg a témát. Ha valamit ki kellene emelnem, talán az a mondat lehetne: „There are many very good people out there in the audio population. Very few of them can be found on audio related discussion forums.” Vagy esetleg ez: „I never trust anyone who says: It’s only about the music for me….”