Irány a jövő!

Azt már korábban felfedeztem, hogy ha az ember a digitális korszakban ortodox módon közelít a hifihez, hamar eljut odáig, hogy kénytelen elsáncolnia magát néhány időtálló érvvel, én ráadásul elköteleződtem az analóg műsorforrások iránt, szóval mindenképpen kilógok a sorból.

Mondják, hogy 2012* a megújulás éve, nosza, rajtam a sor, nyissak akkor a digitális formátumok felé. Mostanában amúgy is a cd játszók és a dacok körül nézelődöm, szóval a téma adott. Legutóbb az iPademet is rákötöttem a nagy rendszerre, mit ad isten épen egy high-end témakörben mozgó adás ment a Tiloson. Ugyan a műsorban sajnos nem sikerült érdemben hozzászólni a témához, de legalább azt megállapíthattam, hogy az ilyesfajta rádiózás egyelőre nem fenyeget váltással, a Tivoli modell one sajnos klasszisokkal jobban szólt, mint az iPad-en a digitális műsorfolyam. Mielőtt még lehurrogna valaki, ez csak amolyan kíváncsiság volt a részemről, nem teszt, ebből kifolyóan nem érdemes belőle messzemenő következtetéseket levonni. Ráadásul minden ellenkező híreszteléssel ellentétben korántsem vagyok elutasító a digitális formátumokkal szemben, azon túl, hogy egyelőre nem hallottam még olyat, amit elcseréltem volna egy jó cd játszóra.

Izgatott például a legutolsó hifi show-n a Penna szobában felállított Devialet+Zu rendszer, de a hangja számomra steril és élettelen volt, pedig akárhogy is nézem, az nem egy egyszerű dac és flac kombóból állt. Ugyanakkor a cd játszók meghallgatása közben alaptapasztalat, hogy szinte mindegyiknek tartozéka a digitális bemenet, ami azoknak jelent segítséget, akik már átálltak, vagy majd most fognak átállni a forrás tekintetében a digitális rendszerre. Ahogy nézem, egyre több high-end gyártó tesz lépéseket ez irányba, legutóbb éppen Kimura készített egy teljes sorozat elektronikát, amelyeken már főhelyen van az usb bemenet. Én pedig a közeljövőben tervezem a What hifiben körülajnározott Audiolab 8200 típusjelű cd játszóját meghallgatni, ebben a típusban számtalan bemenet fogadja a digitális jelet, a készülék dac-ja a szakmai körökben elismert az Ess Technology sabre típusa, ami többnyire jóval magasabban árazott készülékekben szokott megjelenni. Erről a cd játszóról külön cikkben emlékezem meg, annál is inkább, mert a What hifi-ben, de számos más szaklapban is elismerően nyilatkoztak róla.

Szóval idén is lesz pár újdonság, már, ami a hifit illeti. A két ünnep között kíváncsiságból felszereltem az Arm 3-at is a vágódeszkára, hát mit mondjak, szerény véleményem szerint az az a produktum, ami jelenleg olyan regiszterekbe emelte a hangzást, amivel kapcsolatban már nem nagyon lehetnek egyéb elvárásaim, mindezt úgy, hogy egy tisztességes sasszi még hiányzik. Hamarosan az Audio Note karról, kibővítve egyfajta user guide-dal bővebben is beszámolok. Addig is egyéb témában akadt pár tennivalóm, zenei énemet is élesztgetem. Egyszóval BÚÉK, hifisták!

*Nem, semmi köze ahhoz a megjegyzéshez.