Új blog, új élet - Dizájnváltás közeleg

audiolife_VINYL modified.jpgTavasszal megújul sok minden, például a természet. Ebbe ugyan nem tartozik bele a blog, de hát valahol nekem is követnem kell a trendeket.

Kivagyok az álszerényen előadott "konzervatív vagyok" dumától, ami kb azt takarja, úgy kell fordítani, hogy többnek és jobbnak érzem magam, mint itt mindenki, aki bedől a gyorsan erodálódó újdonságok erejének. Szerintem meg egyszerűen lemaradt, lemondott arról az alapvető igényről, hogy az új kihívásoknak megfeljen és megmérje magát. Hánynom kell attól, amikor 30 éves emberek nosztalgiáznak. Persze, azt is számba kell venni, hogy a hifi igazi gerontofil hobbi, a fiatalokat nem érdekli, pénzük sincs rá, a középkorúak mással vannak elfogalva, megy a létfenntartásért folytatott élet-halál harc, az 50 plusszos olvasókkal  - benne a sajátságos világképükkel - pedig kezdeni kell valamit, azon kívül, hogy megbocsátóan és megértően kezeljük őket. 

audiolife_FB_cover-08 modified.jpgSzóval egy ideje már gondolkodok azon, hogyan lehetne legalább elviekben kicsit közeledni ahhoz, ami már régen él a  fejemben arról, milyennek kellene lennie egy kortárs, informatív blognak - ami már eleve régen meghalt - így 2014-ben, okulva, tanulva az eddigiekből, kicsit kikacsintva a "nemzetközi" kezdeményezésekre, a digitális sajtó változásaira, valamint a hifi lassan átértékelődő szerepére, és a hazai, durván amortizálódó helyzetre is. Vagyis arra, hogy megrekedtünk a nyolcvanas években, ahonnan előre biztosan nem, de leginkább hátrafelé vezet az út. Meg arra, hogy az önkéntes és kreatív kezdeményezések itthon eleve halálra vannak ítélve. Az emberek megszokták, hogy irányítják őket, megijednek, ha gondolkodni, netán, önállóan cselekedni kell. Ebből kifolyóan nem is szeretik nézni, ha mások ezt megteszik. 

A gyakorlat majd ezután következik. Mindehhez persze tehetség, pénz és mindenekelőtt idő kellene. (A tehetség is kb úgy áll össze, hogy van benne 90% munka, meg 10 % képesség) A legnagyobb hátrány ebben, hogy a tehetség még meglenne, elég sok olyan embert ismerek - akár személyesen is -, akik hajlandóak puszira letenni valami komolyat az asztalra, de hát sem pénz, sem idő nem nagyon van. Ennek okán egy kicsit most változni fognak itt a dolgok. 

audiolife_CD modified.jpgLesz például új dizájn. Szerintem szép lesz, de erről majd lehet szavazni is. A posztban illusztrációnak beillesztettem pár tervet, a többit később. (A dizájnt egyébként profik* csinálják, nem én.)

Az új dizájnnal új betűtípus is érkezik, meg még pár újdonság, ami a megjelenést illeti. 

Aztán átállunk facebook profilra - erre már a blog.hu ezer éve adott lehetőséget, csak nem éltem vele. És ezzel együtt lesz egy facebook kampány is. Azaz REKLÁM - ami itt még soha nem volt. De hát ez csak olvasótoborzásra szolgál, meg azért, mert ki akarom próbálni. Nem lesznek flashes, villogó biszbaszok az oldalsó sávban. 

Szintén ezer éve tervezem, hogy rovatstruktúrát kellene alkalmazni, mert úgy könnyebb keresni a felhasználónak.

katonagif.gifLesznek tesztek, amiket én személy szerint egyébként utálok, mert mindegyik ezer százalékban reklám, még akkor is, ha az írója ezzel nincs tisztában. Sajnos erre van igény. Szándékaim szerint ezek nem hifipiacosított tesztek lesznek, hanem kb olyanok, mint eddig, csak több humorral. Nem kell megijedni, a kereskedők ezt általában nem díjazzák, tehát biztosan akadnak majd cicaharcok, de talán éppen ezért lesz hiteles. A tesztek egy skálán mérhető osztályozási rendszer mentén fognak pontokat adni, a végeredményt is számokban mérjük majd. Semmi maszatolás meg recommended címkék osztogatása. Tízből nyolc, ennyi. 

Több zene lesz. Ezt azok az ismerőseim igénylik, akik ugyan rendszeresen olvasnak, de a hifis cikkeket kihagyják. Az a rossz hír, hogy a kommersz helyett inkább a betegebb cuccokat fogom majd szemlézni. 

Lesz digitális okosság is. Igen. Lesz. Elsőnek a Neil Young féle Pono

Azt még így nagyközönség előtt nem írtam, hogy az audiolife jelenlegi formájában csak júliusig fog létezni, akkor én egy időre kiszállok - aztán vagy viszi tovább valaki, vagy nem. Annak egész egyszerűen nincs értelme, hogy hónapokig tetszhalott állapotba leledzen, ami annyira visszaveti a látogatottságot, hogy utána már kár vele foglalkozni. Azt bohóckodásnak hívják, nem blogolásnak. Szóval addig kellene kialakítani a működés új formáját. A többit majd Ti, kedves olvasók, minősítitek. 

*A dizájntervek Farkas Richárd munkái. Ezúton köszönöm a szabad felhasználást.