Túrjál cédét, megéri!

cd-compact-disc-stack-30.jpgVolt régen a blogon egy "sorozatom", ahol olcsó lemezeket ajánlottam. Annyira nem érdekelt senkit, hogy kimúlt. Lett helyette a mixajánló. Ez is haldoklik. Ilyen ez a popszakma, szokták mondani. 

Never give up! tartja a régi dakota közmondás, így nekiveselkedek újra, hátha. Igyekszem az olcsó, de jó, vagy fordítva: jó, de olcsó lemez-szériából ide posztolni párat annak apropóján, hogy az egyik kedvenc budapesti lemezboltomban, a deep-ben éppen kiszórják a cédéket. 

A streaming és az ingyenes letöltések terjedésével az ipar már évekkel ezelőtt elkezdte kivezetni a cd-ket. Nincs ebben semmi meglepő, mindig az új kell a népnek, akkor is, ha semmivel nem jobb.

A vásárlói szokásokat követve a lemezboltok is már csak vinyleket és pólókat meg kazettákat tartanak. Érthető, a fekete lemezen van a legtöbb haszon, ráadásul a divat miatt most mindenki ezeket keresi. A deep az egyik kedvenc beszerzőhelyem, állandó forrásom, rekreációs bázisom, ahol állandóan kevés a hely a lemezeknek, most a készleten lévő cédéitől szabadulna. Két hónapig tudtok féláron venni tőlük lézerlemezt.

Ha van még valaki, aki ilyen ódivatú, mostanában lenézett formátumot használ, mint a compact disc, most kedvére túrhat a kb 2000, többségében egyébként elég jó lemezből - potom áron. Hogy megspóroljam az e-maileket és a kommentben érkező, na de melyik a jó szerinted? kérdést, csináltam egy rövid gyűjtést is. 

Szóval, amit én vennék:

Bowman Trio: Bowman Trio. Finn jazz, élő felvétel, egy koncerten készült, szerintem patent. 

Ash Walker: Augmented 7th. - Nagyon jó kis lemez, Walker felkapott producer, munkái élményszámba mennek. Ez pedig egy remek válogatás, súlyos basszusok, dallamok, finom downtempo és némi jazz.

Calexico: Edge of the Sun. Mexicoi sivatagi folk, sok rézfúvós, fasza hangszerelés, hímnikus vokálok. Voltak itt ezer éve a Szigeten, én akkor szerettem meg őket. 

Ezeken kívül akad még persze sok más is, Suede-tól King Tuby-ig. Van két Jack White lemez is, ezt is betenném a kosaramba, akár csak az Alix Perez nagylemezt és még sok egyebet is.

(A posztba beillesztettem random három klipet, hogy ezeket még meghallgatni se kelljen a választás előtt.)

Kit érdekel, böngéssze végig az egész katalógust, sok finomság akad még ott.

Címkék: zene, lemezek, lemezbolt