2020.sze.16.
Írta: Audiolife 7 komment

Az utolsó poszt

audiolife-header.pngIgazából nem is tudom, mióta írok hifiről. Nem volt kedvem megnézni, mi a dátuma az első posztnak. Azt kb be tudom lőni, hogy az audiolife előtt már írtam egy másik blogra néhány évet. 

Tovább

Tangenciális körök - Opera Consonance Wax Engine

oz-04.jpgAz OzAudioba, Gáborhoz elsősorban azért szeretek járni, mert a polca tele van olyan lemezzel, amit én kedvelek. Önös szempont, mondhatnánk, de hát mi nem az? Oké, akkor felsorolok még két érvet: a bemutató terem egy lakásban van, és Gábor minden további nélkül elfogadja a véleményem, még akkor is, ha nem mondok semmi használhatót, vagy éppen nincs igazam.

Tovább

Nils Frahm: Empty

Egy magányos férfi, egy Nagra, egy mikrofon és sok szép táj, ami alatt a Nils Frahm zenéje szól. Kb ennyit sikerült megértenem ebből a videóból, ennek ellenére jó nézni a sok nagytotált, meg hallgatni a finom hangfüggönyt a field recordingsok alatt. A videonak ugyanaz a címe, ami Nils Frahm - mostanában nagyon divatos - kortárs klasszikus, ún. modern classical zenész új lemezének, én is ezért néztem meg; egyébként a lemez elég jól sikerült, még ha levonjuk a hype-ot, ami Frahmot mostanában körüllengi, akkor is.

Egyelőre nincs belőle fizikai formátum, viszont valaki teljes egészében feltöltötte a YouTube-ra, én is itt hallgattam meg az egyik hajnalban, amikor nem tudtam aludni. Az anyag, mélyen melankólikus, vagy inkább mély és melankólikus, szép és persze ebből következően meglehetősen szomorú is. Nekem akkor pont jó jött, hogy elűzze az álmatlanság okozta fáradtság és kétségbeesés érzését.