Be(le) akarsz szólni? - Itt a soha vissza nem térő alkalom!

audiolife_poster.JPGBelengettem már egy hónapja, hogy lesz pár újdonság, már ami a blog dizájnját illeti.

Azóta készült a dolog. Persze nagy csodák nincsenek, meg ez azért kicsit túlzás is, mert a lehetőségek adottak voltak, a munka nagy részét pedig képzőművész és fotós-grafikus ismerőseim* végezték, amiért nem tudok eléggé hálás lenni, lévén én ehhez egyáltalán nem értek és szemem sincs hozzá. Szóval most néhány napja élesedett az "új" audiolife. 

Hogy miért?

Azért mert négy év alatt minden elfárad egy kicsit, én is, meg a dizájn is. Nekem viszont van a lehetőségem pihenni, a külső forma azonban sajnos nem tud, és hát nyilván már unalmas volt. Szerintem nagyon pöpec lett az új dizájn, de azért írtam ezt a posztot, hogy Te is, Kedves Olvasó eldönthesd, mennyire jön be. Szerintem könnyú a dolgotok, mert az új dizájn elég jó lett. Az újítást indokolta még az is, hogy a dolog, az audiolife, aki én magam vagyok egy személyben, egészen más irányba indult el, mint amifelé én elindítottam annó, meg egyébként is azt gondolom, hogy egy ilyen blognak az olvasókról kell szólnia, nem rólam.

Nincs itt, kérem, semmi látnivaló!

Négy évvel ezelőtt egyébként semmilyen különösebb elvárásom nem volt, szerettem volna a hobbimról élvezetesen megírt, olykor vicces posztokat, videókat egyebeket kitenni, lemezeket ajánlani, ilyesmi. Kicsit meglepett, hogy ennyire elindult. Én végig azt hittem, hogy pár hónap alatt összedől a picsába az egész ellaposodik. Nagyjából sejtettem, hogy erre, amit itt zajlik, nem sok ember lesz kiváncsi. Megmarad annak a kicsit béna, kicsit érdekes, kicsit egyéni, és nagyon eklektikus valaminek, aminek ugyan témája a hifi, de egyben kerülni is igyekszik.

Időközben azonban a kísérlet sikerült, kipróbáltam pár alap zsurnaliszta fogást is, mit szólnak az olvasók, hifisták, mit szól a "szcéna", de általában mellélőttem. Vagy elmentek mellette, vagy nem lett hatása. Azoknak a cikkeknek, amiket én egyébként hi-he-tet-le-nül unok, meg óriási lett a forgalma. Ez van. Most is van olyan, hogy meglepődöm a szövegekből milyen következtetések vonódnak, vonattak le. (Nem ugyanabban a világban élünk, ezt nekem is el kell fogadnom egyszer. Remélem, menni fog.)

Még most is nagyjából három részre lehet osztani az idelátogatókat: akik azt gondolják, ez itt reklám, azok, akik szerint én egy audijó nót-csöves erősítő buzi vagyok, meg azok, akik azt gondolják, hogy ezt itt senki nem olvassa. (Illetve ott vannak még az ismerőseim, akik megnézik a youtube videókat, majd megkérdezik, hogy: Te figyelj, és ezeket a zenéket valaki tényleg ilyen hiper-szuper ketyeréken hallgatja?!)

Nem az, aminek látszik

Nika lemez.jpgSzóval az audiolife nagyon nem az már, mint négy éve volt. Szívem szerint jó pár régi bejegyzést kitörölnék, minthogy a világ sem az már, mint amilyen négy éve volt. A blog is egy kicsit más lesz mostantól. Például szeretnék egy kicsit a háttérbe húzódni. És el nem tudom mondani, hogy mennyire rühellem azt, hogy nincsnek -- mert nem tudok -- rendes fotókat feltenni, és hogy a netről kell őket összeszedegetni. Sajnálom, Kedves Olvasó, a fotózás ez egy szakma. Kell hozzá egy több százezer forintos felszerelés, és jó nagy adag tehetség. Jelenleg egyik sincs.

Nyomd meg a gombot!

Van viszont egy csomó újdonság. Az egész koncepció alapjaiban más; amit lehetett, beletettünk. Jelenleg ennyit nyújt a blog.hu. Mostantól lehet facebook profillal is kommentelni, lehet tweetelni, meg hasonló okosságok. Lecseréltük a betűtípust egy szebbre, könnyebben olvashatóra. Rovatstruktúra nem tud lenni, de a posztok alatti ajánlók szerintem jobbak, mert nagyobbak. És hát a fejléc kép is egyszerűbb, letisztultabb lett - a szőrszálhasogató audifilek kedvéért a fotón Gyuri bácsi munkaasztala látható. Van saját szövegdizájnom (wow), ami elég ütős, mondanom sem kell. A háttér szintén egyedi, nekem nagyon bejön, ilyet akartam mindig is. Színes, vicces, van benne elektroncső, klafa.

Szerinted milyen lett az új oldal? Nyomd meg a gombot, ha tetszik, meg akkor is, ha nem! Mert ez az egész érted és miattad van, Főnök! Ha pedig leszarod az egészet, akkor élvezd a beillesztett videót, stíröld meg a csajt a képen, majd ugorj fel savazni egy kicsit valamelyik fórumra!

*Fejléc fotó, betűtipó: Farkas Richárd. Háttér, egyebek: Szabó-Lencz Péter.

Címkék: audio, audiofil